Godt nytår og en status på 2018

30. december 2018 kl. 17:45
Godt nytår til alle spillere i Boldklubben Hellas

Så er året ved at være slut, og jeg håber alle har haft en dejlig jul med familie og venner. Det har som altid været en fornøjelse at være sammen med jer alle i det forgangne år, og jeg vil her gerne gøre status over 2018.

Vi har igen i år oplevet tilgang af nye medlemmer. På seniorsiden er det nu sådan, at vi har 3 11 mandshold, mod 2 sidste år, og 2 7 mands hold mod 1 sidste år. En dejlig og positiv udvikling, efter flere år med stagnation på det område. Også i børne- og ungdomsafdelingen er det strømmet til med nye spillere, og vi er i enkelte årgange op mod 50 spillere. Det er rigtigt dejligt som formand at se den tilgang af nye spillere.

Vi har i år for 10’ende gang i træk, afholdt DBU’s fodboldskole for det 8-15 årige, med deltagelse af 116 børn og unge. Som altid en stor succes med glade børn og godt vejr. Pigeraketten er også blevet en årlig tilbagevendende begivenhed, og det har været med til at styrke vores pigeafdeling, hvor vi nu er omkring 100 piger. Vores egen fodboldskole for de allermindste af vores fodboldspillere, afholdt vi i efteråret, og også her var der stor opbakning. Disse 3 events vil naturligvis også blive afholdt i 2019, hvor billetsalget til DBU’s store fodboldskole allerede er startet. Der er stadig billetter at få, så dem af jer der har den rigtige alder, og endnu ikke har købt billet – skynd jer at melde jer til.

En kort status på en kunstbane i Engdraget skal i naturligvis ikke snydes for. Vi havde sendt en stor og flot ansøgning til Københavns kommune, og vi var derfor med på budgetforhandlingerne for 2019. Desværre blev vi ikke prioriteret denne gang, men vi har efterfølgende hørt, at der er blevet lagt mærke til vores ansøgning, og vi arbejder benhårdt videre på projektet, og er så klar med en endnu bedre og opdateret ansøgning til det nye budget for 2020.

Vi har også haft en ansøgning inde til klubhuspuljen. Det var, som i alle nok husker, der vi for 2 år siden fik penge til nye baderum og nyt køkken. Denne gang søgte vi om penge til renovering af cafeområdet, så der kommer nyt gulv, nye borde og stole og ny foldedør. Nye toiletter i gangen, nye døre og vinduer, forlængelse af halvtaget over støvlevasken, nyt hegn og port mod parken og et nyt toilet ved dommeromklædningsrummet. Og den ansøgning blev godtaget, så vi går i gang med projektet her i vinter, og forventer det står færdig når vi starter forårssæsonen op.

Vi havde i den forgangne weekend et nyt tiltag med salg af juletræer i Hellas Venner regi. To gode dage med godt salg af træer, gløgg og æbleskiver. Det gav nogle gode penge i kassen hos Hellas Venner, så der er noget at dele ud af til arrangementer og ture for vores medlemmer. Det er en begivenhed vi vil fortsætte med, og vi håber naturligvis at der kommer endnu flere forbi næste år, og lægger deres juletræskøb i Hellas til gavn for klubbens medlemmer.

Med ønsket om et godt nytår, vil jeg takke jer alle for et fantastisk år, og jeg glæder mig til at se jer alle når græsset igen bliver grønt.

Henrik Christensen
 Boldklubben HELLAS