HELLAS indgår socialt partnerskab med Københavns Kommune

08. april 2021 kl. 14:07

Socialt partnerskab med Københavns kommune

Det er med stor glæde, at Boldklubben HELLAS er blevet udvalgt til et socialt partnerskab med Københavns kommune.

Formålet med Sociale partnerskaber er at sikre folkeoplysende foreningstilbud til børn og unge og forældre, der bor i lokalområdet inkl. socialt udsatte boligområder. Partnerskabet løber i ca. 4 år og partnerskabsforeningen modtager midler til at ansætte en halvtids ressourceperson, der skal arbejde på at skabe stabilitet, rummelighed, kontinuitet og et socialt fokus, så foreningen kan inkludere flere børn, unge og forældre i foreningslivet, herunder børn og voksne fra socialt udsatte boligområder. Ligeledes er det et formål med støtten at sikre, at foreningen kan fungere som aktiv partner og en drivkraft i sit lokalområde.

Boldklubben HELLAS har ansøgt om et socialt partnerskab, fordi vi gerne vil være en aktiv og synlig forening i lokalområdet og være med til at løfte den samfundsopgave, det er at få børn, unge og deres forældre til at få kendskab til den danske foreningsidræt.
Gennem denne aktive og synlige indsats ønsker vi at få flere til at dyrke en sund sport, og samtidig integrere flere personer i et lokalt socialt netværk, hvor man er en del af et sundt og godt fællesskab.

Med en dedikeret ressourceperson vil Boldklubben HELLAS være i stand til at iværksætte en masse samarbejder og aktiviteter i lokalområdet inklusiv socialt udsatte områder.
Ressourcepersonen skal skabe kontakt til de lokale skoler, institutioner, opholdssteder og diverse interesseorganisationer med henblik på at opbygge en relation og identificere, hvordan vi kan lave et samarbejde indenfor områder, hvor vi har samme interesse og kan hjælpe hinanden. Disse møder skal udmønte sig i flere konkrete tiltag og aktiviteter.

Til stillingen som ressourceperson har vi ansat en person, som mange af jer i klubben nok allerede kender. Vi er meget glade for at have ansat Naja Højlund som projektleder for det sociale partnerskab. Naja er ved at færdiggøre sin uddannelse som sociolog fra Københavns universitet, hun har boet hele sit liv i Valby, hvor hun har gået i skole på Ålholm og har spillet fodbold i HELLAS. Hun har tidligere været træner for flere af vores pigehold, træner på vores fodboldskole i flere år og skillstræner om fredagen for vores ældre børneårgange.

Martin Bang-Hansen
Børne- og ungdomsformand