Børne- og ungdomsafdelingen - status 2015

Hvad er der sket i 2015 i børne- og ungdomsafdelingen i Boldklubben Hellas? Her får du en kort gennemgang fra Martin, ungdomsformand i Hellas.

Ny årgang 2010
I april startede vi årgang 2010 op med stor succes. 20 nye drenge og piger mødte op søndag den 12. april kl. 10.00. Introdagen startede med velkomst ved Henrik, efterfulgt af 45 minutters boldlege og øvelser. Så blev der serveret boller, frugt og saftevand i klubhuset, hvor et stærkt forældre-trænerteam blev sammensat.

Pinsetur til Drenthe Cup i Meppel med U13-U15
I Pinsen tog Hellas U13, U14 og U15 til den internationale Drenthe Cup i Meppel i det nordlige Holland. 41 trænere og spillere tog afsted og deltog i turneringen med 3 hold: To U13 9-mands hold og et mix U14/U15 11-mands hold.

Alle holdene gjorde det rigtig godt i de 6 kampe, som hvert hold spillede. Det lykkedes oven i købet U13s førstehold at kvalificere sig til semifinalen, som de desværre tabte til et stærkt polsk hold fra MKS Tarnovia. Men i den sidste kamp om 3. og 4. pladsen lykkedes det U13 knebent at vinde 2-1 over det tyske hold JSG Basche United-1. Det var en rigtig god tur med masser af fodbold, sjov og gode oplevelser.

Fodboldskole U9-U15
Fodboldskolen blev traditionen tro gennemført i første uge af skolernes sommerferie, og i år var der helt udsolgt, dvs. 128 drenge og piger. Det var som altid en fantastisk uge med en masse glade børne- og ungdomsspillere ikke kun fra Hellas, men også fra naboklubberne i Rødovre, Frederiksberg og Valby.

Skattejagten for U6-U8
Skattejagten blev gennemført den sidste weekend i september med stor succes. En dejlig weekend med masser af solskin kom der 32 glade drenge for at finde landsholdets kampbold. Sammen med forældrene som hjælpetrænere havde drengene en sjov og lærerig weekend med masser af grin og fodbold.

Det er med stor stolthed, at Hellas har i 2015 også fået 2 KBU rækkevindere:
- Årgang 2001 vandt deres U14 række 5 i foråret (11-mands).
- Årgang 2003 vandt deres U13 række 4 i efteråret (8-mands).
Begge årgange tabte kun en kamp i rækken og havde 5 point til nummer 2.
Når man vinder sin række, har man gjort sig fortjent til at modtage den traditionsrige Hellas nål, som udleveres til generalforsamlingen. STORT tillykke til begge årgange.

Derudover har flere årgange opnået en masse flotte resultater ved andre stævner og turneringer:
- Årgang 2009 vandt Ejby cup i marts måned
- Årgang 2005 og 2003 vandt deres rækker ved Spar Nord Cup i pinsen
- Årgang 2009 vandt Intersport/SEGMENT CUP 2015 i juni i Køge
- Årgang 2005 vandt deres række ved juni stævne
- Årgang 2006 vandt deres 8 mandsrække i august ved Tølløse Cup
- Årgang 2006 vandt i oktober deres 8 mandsrække i CL-For-Kids
STORT tillykke til alle med de flotte resultater.
Hvis der er nogen jeg har glemt, så beklager jeg mange gange, men ovenstående er de sejre, som jeg er blevet informeret om og som er blevet offentliggjort på vores hjemmeside.

Status børne- og ungdomsafdelingen
Børne- og ungdomsafdelingen havde i efteråret 27 tilmeldte hold fordelt på 16 årgange: 11 drenge og 5 pige. På pigesiden oplever Hellas en stor tilgang, som tydeligt ses hos U11 pigerne, hvor truppen er på ca. 25 piger, og vi håber i starten af 2016 at kunne starte en ny årgang op. På drengesiden oplever vi også en tilgang, så vi i dag minimum har et hold i alle årgange fra U6-U19 med undtagelse af U17, som vi blev nødt til at trække pga. manglende spillertilslutning. Men mange andre årgange er så store, at vi har tilmeldt 2-3 hold på årgangen, såsom 2010, 2009, 2008, 2007, 2006 og 2002.

Hellas er i dag en middelstor breddeklub på børne- og ungdomssiden, hvor der er skabt nogle gode rammer for at drenge og piger kan trives og få spillet en masse fodbold.

Jeg vil gerne slutte af med at takke alle de frivillige trænere og holdledere, der ligger et stort stykke arbejde i Hellas og sikrer, at vores dejlige drenge og piger får spillet en masse fodbold og har det sjovt.