Endnu en god nyhed fra seniorafdelingen!

08. december 2020 kl. 11:22

Tirsdag den 8. december 2020:

Endnu en god nyhed fra klubben:
Hellas forlænger med Krølle og Arne på 2. senior.
Både cheftræner Daniel ”Krølle” Lilholm og spillende assistent Anders ”Arne” Løndrup fortsætter for Hellas næstbedste herrehold, hvor ambitionen er oprykning til serie 4.
En høj træningsmoral, et kæmpe engagement og et stærkt sammenhold i truppen er status på en Corona-præget 2020-sæson med Krølle og Arne ved roret.
Selvom det desværre ikke blev til oprykning fra serie 5, så er det lykkedes trænerteamet at få et højt fremmøde til træning og få integreret U19-spillere og nogle U17-spillere på holdet. Der er dermed masser at bygge videre på frem mod den kommende sæson.
”Der er ingen tvivl om, at det er to ægte Hellas-folk, der brænder for klubben og for fodbold, vi har i spidsen på 2. senior. Derfor er vi glade for at have forlænget aftalerne med både Krølle og Arne,” siger seniorformand Mikkel Andersen.
”Det er to temperamentsfulde herre, vi har i spidsen for holdet. Det er de begge bevidste om og har arbejdet med i det forgangne år, og det kommer vi til at arbejde videre med i den kommende sæson. Derfor er det også ambitionen at styrke holdets spillerråd, så trænerteamet kan få tæt dialog med spillerne og løbende feedback om træning og kamp,” fortsætter han.
”Vi skal bruge deres passion positivt på træningsbanen og til kamp, for det er det, der skal være med til at sikre oprykningen”, siger seniorformanden.
For cheftræner Daniel ”Krølle” Lilholm var det en nem beslutning at forlænge kontrakten med Hellas.
”Jeg brænder meget for fodbolden, men jeg brænder også for klubben. Hvis vi skal se tilbage på 2020, så er vi spiller for spiller - men også som hold - nået rigtig langt på relativ kort tid, og jeg tror på, at vi med den trup vi har sammensat nu, kan komme endnu længere, siger han.
Krølle fremhæver sammenholdet i seniorafdelingen som en faktor, der gør det både ekstra sjovt og motiverende at være en del af klubben.
”Det sammenhold håber jeg, at jeg fortsat kan bidrage til. Og så håber jeg, at med forlængelsen på plads, så er spillerne endnu mere motiverede for at nå vores fælles mål: Oprykning," fastslår træneren.
Anfører Jean Schmücker, kom til klubben inden sæsonen og har følt sig velkommen fra den første træningsdag.
”Som ny mand i klubben har det været dejligt og nemt at falde til med Krølle og Arne i trænerteamet. De er begge to klubmænd, der vil det bedste for Hellas," siger han.
Efter en skadesplaget sæson ser han frem til næste sæson og som holdets ældste har han været imponeret af sine unge holdkammerater.
”Det har også været fantastisk at se de helt unge komme op og vise sig frem. Jeg ser frem til endnu en sæson, hvor vi selvfølgelig skal bygge på og sikre os oprykning,” lyder det fra anføreren.
Der er træningsopstart 30. januar sammen med 1. senior, hvis coronaen tillader det. Herefter træning mandag klokken 19-20.30 og onsdag 20.30-22 i Valby Idrætspark indtil Engdraget åbner i slutningen af marts eller begyndelsen af april afhængig af vejret.