Tidligere divisionsspiller tager over på 1. senior.

23. november 2020 kl. 11:24
Mandag den 23. november 2020:

Tidligere divisionsspiller tager over på 1. senior.

Klubben har indgået aftale med Lars Hjortshøj om at tage over på 1. holdet, mens Hellas stadig leder efter en assistenttræner.

Lars’ spillerkarriere har bragt ham rundt omkring i verden som professionel. Karrieren spænder fra fodbold i 1. division i Danmark til den bedste nordirske fodboldrække og USA, hvor han i øvrigt kan bryste sig af et amerikansk mesterskab i college-bold. Som Oldboysspiller har Lars flere Danmarksmesterskaber og Pokaltitler på CV’et.

Efter spillerkarrieren har Lars indsamlet solid trænererfaring i forskellige jobs, herunder Nivå/Kokkedal (DS), Østerbro IF (serie 1) samt Bispebjerg Bk. og senest Bk. Stefan (Serie 2). Lars har B-licens, som han har taget på DBU’s T-Træner uddannelse.

”Vi har haft nogle gode samtaler med Lars Hjortshøj, der kommer ind med masser af ideer og tanker om, hvordan en fodboldklub som vores løfter sig – uden at det går ud over de idealer og den kultur, vi vægter højt i Hellas. Med den fodboldfaglighed og vindermentalitet, Lars’ tager med til klubben, er vi overbeviste om, at han bliver en succes i klubben og kan bygge oven på det meget solide fundament, vi har i truppen", siger seniorformand Mikkel Andersen.

Hvis coronaen tillader det, bliver første træning lørdag 30. januar.

“Jeg glæder mig til at komme i gang i Hellas. Ambitionerne er, at vi i første omgang skal højere op i tabellen, for det har holdet helt sikkert potentialet til. Men det kræver, at alle arbejder seriøst til træning, og at vi får nogle aftaler på plads. Jeg samler på vindere, så jeg håber, at alle spillerne møder op til første træning og viser, at de gerne vil være i start-11’eren”, fortæller Lars.

Lars Hjortshøj overtager fra en anden Lars – nemlig Lars ”Skinke” Kjestrup, der stoppede som træner med udgangen af sæsonen for at fortsætte trænerkarrieren i Finland. Det samme gjorde assistent Marco Gertsen, der dog fortsætter som spiller.

”Jeg tør godt at sige, at jeg taler på hele truppens vegne, når jeg først og fremmest gerne vil starte med at rette en stor tak til Skinke og Marco for deres store indsats i klubben. Vi begræder naturligvis deres afgang, men når det ikke kunne være anderledes, så ser jeg rigtig meget frem til at starte samarbejdet med Lars”, siger anfører Mikkel Plank Olsen, der allerede har hilst på den nye træner.

”Man fornemmer en stor på passion for sporten og en mand der uden tvivl ikke kun tænker på fodbold i de 3 gange 90 minutter (træning og kamp), som vi mødes om ugen.”

Hellas bedste seniorhold ligger lige nu på en 12. plads i serie 1, men har hele tre udsatte kampe, da det seneste forsamlingsforbud trådte i kraft. Trods placeringen i tabellen og diverse Corona-forhindringer er der et stærkt sammenhold i truppen og en god træningskultur.

”Derfor tror jeg, at vi går et rigtig interessant forår i møde, hvor vi endelig kan få forløst det potentiale, som vi alle render og fortæller hinanden, at der er i vores gruppe", siger Mikkel Olsen.

Lars starter ved årsskiftet. Privat er han gift og har tre børn, er uddannet cand. comm. og arbejder på DTU i Lyngby.

Hellas leder fortsat efter en assistenttræner. Nye spillere er velkomne til prøvetræning, hvor der fra 1. februar trænes mandag klokken 19-20.30 og onsdag 20.30-22 i Valby Idrætspark indtil Engdraget åbner i slutningen af marts eller begyndelsen af april afhængig af vejret.