Ungdomstur 2016 til München

10. april 2016 kl. 22:19
67 spillere og 11 ledere var med, da Hellas tog til München

Hellas årlige ungsdomstur gik i år til smukke München i Tyskland, hvor 5 hold fra U12-U15 (67 spillere og 11 ledere) deltog i den internationale Bayern Trophy Cup, som blev afviklet i påsken fra den 24-28. marts 2016. Cuppen arrangeres af klubben Markt Schwabener Au, der har en stærk tradition for ungdomsfodbold, og som ligger lige uden for München i den hyggelige by af samme navn.

Vi kørte mod München torsdag aften og ankom fredag morgen, hvor vi startede dagen med at besøge mægtige Bayern Münchens hjemmebane Allianze Arena, der har plads til imponerende 75.000 tilskuere. Efter rundvisningen på stadion besøgte vi også Bayern Münchens museum, hvor vi blev præsenteret for klubbens historie, og alle de titler de har vundet gennem tiden. Om eftermiddagen blev der tjekket ind til stævnet og efterfølgende på A&O Hostel i midten af München.

I løbet af lørdagen spillede alle holdene 3 gruppekampe, hvor de mødte en masse udenlandske hold fra Tyskland, Belgien, Polen, Frankrig, Italien og Tjekkiet. Der blev spillet en masse spændende og gode kampe, hvor der blev kæmpet for hver meter på banen.

Alle kampene blev afholdt i Markt Schwaben Sportspark og på Heimstetten sportsanlage.

Søndagen formiddag og start eftermiddag spillede alle holdene 2 placeringskampe, men i år blev det ikke til nogen podieplads for nogle af holdene. U14-2 blev fortjent kåret som det mest fair spillende U14 hold og modtog fair play pokalen.

Om aftenen var der afslutning på stadion i Markt Schwaben, hvor der blev uddelt erindringsmedaljer og taget holdbilleder. Herefter blev der spillet musik og danset.

Formålet med turen var at skabe stærke fællesskaber på holdene, men også at øge kendskabet på tværs af årgangene og på samme tid give alle spillere gode fodboldopleveler og erfaringer med at møde hold fra andre lande.

Tilslut skal de frivillige trænere og ledere, der gjorde turen mulig, have en stor tak for deres indsats og ligeledes en stor tak til sponsorer, Hellas Venner og tilskudsydere, der gjorde det muligt at give alle drengene en flot blå stævne-regnjakke og rød kamptrøje.