HELLAS får nyt medlem i Klub200.

13. september 2023 kl. 10:15
Andri Astporsson har spillet 200 kampe for førsteholdet!
Vi er en klub med en stolte traditioner, en stærk kultur og klare værdier: Kammeratskab, Udvikling, Glæde, Engagement, Respekt. Og derfor er det også noget helt særligt, når en af vores kulturbærere runder 200 førsteholdskampe. Det gjorde Andri Astporsson 2. september i hjemmekampen mod Nørrebro FF, hvor vi vandt 4-2, og Andri lavede tre assists.
Dermed skriver han sig ind i rækken af kun fem andre HELLAS spillere, der har rundet 200 kampe. Andri er for øvrigt den første, der ikke har spillet ungdomsfodbold i klubben.
Så hvem er bedre til at byde Andri velkommen i den eksklusive klub end netop de fem nuværende klub-200 medlemmer?
Vi begynder hos Morten Filt Christensen, der har spillet præcis 200 kampe og derudover også har en fortid som 1. holdstræner og hele sit liv har spillet i Hellas:
"Kæmpe velkommen i Klub200, Andri. Du er en fantastisk holdkammerat, et forbillede på og uden for banen og en drøm for enhver træner at arbejde med. Du er nok også den eneste spiller, hvor jeg har skrålet og danset på en spansk altan, efter det lykkedes at få dig retur i Hellas-trøjen, efter din afstikker til Dragør. #legendinthemaking"
På 217 kampe har vi Silas Holm, der også har lært Andri en del, selvom han ikke har været træner for ham:
"Jeg husker stadig da jeg lærte ham at lobbe ordentligt. Det var som om, at det gjorde ham til en fuldendt spiller. 200 kampe, wauw! - og jeg kan stadig ikke udtale hans efternavn. Godt gået af den islandske pony fra Hellas!"
Rune Skov har spillet 230 kampe og er stadig aktiv på træningsbanen, hvor han fortsat laver glidende tackling rettet mod Andris ankler:
"200 kampe og jeg ved ikke hvor mange “årets spiller”-kåringer! Vel nærmest ligeså mange? Men du er stadig lige øretæveindbydende. Jeg ved snart ikke hvad der er mest imponerende af de tre, men godt gået trods alt😎😂 Tillykke min ven😘"
Niklas Wingsted er nr. 2 på listen over flest kampe med 233. Også han er fuld af beundring over vores amagerkanske islænding:
"200 kampe og ligner stadig en på 16 - fanme godt gået👏🏼
Til sidst giver vi ordet til Ronnie Bach Sørensen, der har spillet 256 kampe, og som det er Andris erklærede mål at overhale: "Velkommen i klubben, det koster en box."
Skål og tillykke til Andri fra hele HELLAS.