Nyt stort samarbejde med FC Damsø på pigeungdomssiden!

04. oktober 2023 kl. 15:18
BK HELLAS OG FC DAMSØ UDBYGGER SAMARBEJDE
Kære medlemmer I BK Hellas og FC Damsø
Rygterne har svirret et stykke tid, og nu er vi klar til at fortælle jer lidt mere om planerne for det forestående samarbejde mellem BK Hellas og FC Damsø!
På vores ungdomshold har begge klubber gennem de sidste mange år haft den samme udfordring - at når pigerne går fra børne- til ungdomsfodbold begynder det at blive svært at tilbyde kvalificeret træning, der passer til alles niveauer og indimellem endda svært at stille hold til kampe.
Det er en udfordring, de fleste fodboldklubber kan genkende, I særdeleshed på pigesiden Derfor har vi valgt at starte et samarbejde, der har til formål at hjælpe os med at sikre et passende tilbud til pigerne i ungdomsafdelingen (U13-U18) i begge klubber.
Vi samarbejder allerede omkring vores nuværende U18 pigehold, der igennem de seneste tre år har trænet og spillet deres kampe sammen. Vi har lært meget af det samarbejde, der grundlæggende har været en stor succes, og som har betydet, at vi har haft et tilbud til pigerne på trods af frafald, skader og efterskoleophold.
For at være på forkant med fremtidens udfordringer, kommer vi fremover til at udvide samarbejdet til alle vores ungdomshold. I første omgang betyder det, at flere af de ældre pigehold kommer til at lave fællestræninger og andre aktiviteter sammen, så de kan lære hinanden at kende både på og udenfor fodboldbanen.
På sigt bliver samarbejdet udvidet til også at omfatte kampe og turneringer og andre fælles aktiviteter for alle ungdomshold – og vi kommer til at forberede samarbejdet for de enkelte årgange, fra U11-12 alderen.
Det helt konkrete forløb kommer til at variere fra hold til hold, da alle står i forskellige situationer og har forskellige behov, men som noget helt grundliggende kommer vi til at bruge begge klubbers baner og faciliteter, I vinterhalvåret dog primært kunstbanerne I Damsø.
Samarbejdet her er for pigernes skyld, og vi vil i begge klubber gøre vores bedste for, at samarbejdet både forlænger og forbedrer deres fodboldliv. Børne- og ungdomsformand Martin Bang-Hansen udtaler: "Samarbejdet med Damsø vil være med til skabe en spillermasse, som vil sikre et rigtig godt og spændende tilbud til begge klubbers ungdomspiger fra U13-U18, så vi kan motivere til at de bliver i fodbolden meget længere end tidligere og forsætter som senior" og FC Damsø’s forperson Anker Thisted supplerer “Vores allerede eksisterende samarbejde omkring nuværende U18 har demonstreret alle de fordele vi nu også giver videre til klubbernes yngre årgange og trænere – vi glæder os rigtig meget til at tage de næste skridt”

Vi er allerede startet op med de første fællesaktiviteter for U12, U13 og U14, og udover planlægningen af samarbejdet på “holdniveau” kommer vi naturligvis til at holde jer alle opdaterede I løbet af sæsonen.