Hellas’s U13 vinder Mesterrækken !

Morten Sønderby Hansen
24. april 2019 kl. 17:06
Læs mere om det stærkt spillede U-13 hold, der gik helt til tops i den netop afsluttede Vinterbold-turnering

Hellas har med deres U13-spillere en særdeles stærk årgang. Dette er blevet bevist mange gange og med al ønskelig tydelighed også i den netop afsluttede Vinterbold turnering. Årgangens førstehold var tilmeldt Mesterrækken, mens andet holdet var tilmeldt Række 1 som er rækken lige under Mesterrækken.

Årets træner leverer varen
Førsteholdet havnede i en stærk pulje med Vallensbæk, Dragør, Skovshoved, Brøndby, KB, KFUM BK Roskilde, Holbæk og Borup IF. Flere af holdene spillede i efterårets turnering i Øst-rækken - rækken over Mesterrækken - men var i Vinterbold tilmeldt Mesterrækken. Dette gjorde det på forhånd til en spændende udfordring for drengene, men varslede samtidigt særdeles stærke modstandere. Truppen er imidlertid kendetegnet ved en række karakteristika som er ret usædvanlige: truppens spillere er utroligt homogene, hvorved samtlige pladser på holdet er meget stærkt besat, alle drengene har med meget få undtagelser spillet sammen fra den dag de begyndte til fodbold for ca. 7 år siden og de er i mange tilfælde hinandens bedste venner, forældretruppen omkring holdet er utroligt opbakkende og stabile og sidst, men ikke mindst har holdet med Klaus Lies som cheftræner en yderst kompetent og vanvittigt engageret ledestjerne. Klubben har været dygtig til at skaffe mange træningstider på kunstgræs og med kompetent træning er resultatet blevet boldsikre spillere som med en aggressiv og angrebslysten spillestil leverer meget seværdig fodbold. De 8 kampe holdet spillede endte med 6 sejre og to nederlag, hvilket gjorde holdet til en sikker vinder af puljen, 3 point foran Vallensbæk på 2. pladsen. Desværre rykker man ikke op når Mesterrækken vindes og selvom holdet uden tvivl ville kunne klare sig i Øst-rækken spiller holdet også i foråret i Mesterrækken. I skrivende stund har holdet allerede spillet to kampe i forårsturneringe mod henholdsvis KB og AB Tårnby. Resultaterne blev hhv. 8-2 og 9-2…..til Hellas. Klaus blev for nylig valgt som Årets træner i Hellas og man må sige han lever op til titlen.

Følgende spillere har bidraget til resultaterne:
Charlie Magnus Techou, Christoffer Tang Thorsen, Emil Top Simmons, Gabriel Lies, Holger Grantoft Barth, Johan Christensen, Johannes Falborg, Julius Sønderby Hansen, Mads Germansen, Otto Slot Sommer, Sebastian Schou Andersen, Silas Faerber, Valdemar Tang Thorsen

Andenholdet i hælene på førsteholdet
U-13 årgangens størrelse er på papiret netop stor nok til to 8-mands hold og klubben tilmeldte således to hold til Vinterbold turneringen. I tilfælde af afbud kan truppen imidlertid meget hurtigt få problemer med antallet af spillere og det var derfor et ambitiøst valg da holdets træner Henrik Barth valgte at tilmelde anden-holdet til Række 1 som er niveauet lige under Mesterrækken. Generelt er kvaliteten på årgangen dog høj hele vejen igennem og Henrik var derfor ikke i tvivl om, at det var denne række holdet skulle tilmeldes. Med en fortid som kontraktspiller i Brøndby har også anden-holdet en særdeles kompetent og engageret træner i Henrik Barth og specielt hans løbebaner er berygtet blandt både første- og anden holdets spillere. Samarbejdet mellem de to trænere er meget stærkt og der er en gennemtænkt rød tråd i træningsforløbet. Dette skaber samme tilgang til træning og samme spillestil i kampene ligesom det gør de lettere for de spillere som spiller for begge hold at falde ind i rytmen. I hvor høj grad det er jernformen fra løbebanerne eller den koordinere træning som var udslagsgivende for holdets resultater er uvist, men under alle omstændigheder klarede også anden-holdet sig utrolig flot i Vinterbold turneringen. Holdet endte som nr. 5 af rækkens 10 hold og det var kun regulært sort uheld i flere kampe som gjorde at holdet ikke endte højere i tabellen, hvor de faktisk fortjente at ende. En virkelig flot præstation af et hold, hvor Henrik i visse tilfælde måtte gøre brug af klubbens dygtige yngre spillere for at få kabalen til at gå op.

Følgende spillere har bidraget til resultaterne:
Albert Øhlenschlæger, Ditlev Lorentzen, Edward Füssel (Årg. 2008), Elias Thrane, Emil Top Simmons,  Gabriel Andersen, Holger Grantoft Barth, Johan Christensen, Otto Slot Sommer, Oskar Lund, Oliver Dylan Pockele, Mathias Johannesen, Storm Elmehøj Holt, Viggo Grantoft Barth (Årg. 2008), Villads Bischoff (Årg. 2008)

Fremtiden
På trods af forårssæsonen netop er begyndt er der ikke længe til sommerferien og efter ferien starter årgangen med at skulle spille 11-mands bold. Det bliver afgjort en spændende udfordring for årgangen
og i fællesskab med klubben håber vi at kunne fastholde denne stærke trup således der også som 11-mands hold leveres flotte resultater.